donderdag 19 december 2013

Marjan aan de slag als Voornemenversneller

Naast de Verdubbeldame is er nu ook... de Voornemenversneller!


Gisteren kreeg de Verdubbeldame een verrassend mailtje van Marjan, haar ex-collega met wie ze vroeger discriminatie in het onderwijs bestreed en met wie ze al lang geen contact meer had gehad:
"Ik volg je nog wel een beetje op facebook als verdubbeldame. Erg leuk! Het heeft mij ook geinspireerd tot een alternatieve kerstgroet, zie mail hieronder."
Marjan is nu adviseur in het jeugdwerk. Het expertisecentrum waar Marjan werkt had jarenlang de gewoonte om geen kerstkaarten te versturen, maar om werkrelaties te laten stemmen op hun favoriete goede doel. Het budget dat de organisatie aan kaarten uitspaarde werd vervolgens aan dit goede doel gedoneerd. Dit jaar niet, maar dat maakt Marjan meer dan goed. Fragment uit Marjans email aan haar zakelijke relaties:
"Dit jaar is er niet zo’n actie. Maar, zo bedacht ik mij zojuist tijdens de afwas, wellicht zou dat ook wat achterhaald zijn in deze tijden van burgerinitiatieven en cocreatie. Daarom heb ik zojuist mijn eigen actie bedacht, geïnspireerd op het initiatief van mijn oud-collega Marije Braakman, alias de Verdubbeldame (kijk zeker ook op www.verdubbeldame.nl).
In plaats van te stemmen op een goed doel mogen jullie mij één van jullie goede voornemens om de wereld te verbeteren mailen, ik zal er dan drie uitkiezen waaraan ik mee zal doen. Uiteraard krijgt iedereen die reageert te horen welke voornemens dit zijn en hoe het mij vergaat. Een win-win-situatie want zo help ik jullie ook om je aan je goede voornemen te houden. Ik noem het dan ook: de Voornemenversneller! Ik kijk uit naar jullie reacties en voornemens."
De Verdubbeldame vindt het geweldig en is reuze benieuwd welke drie goede voornemens Marjan gaat versnellen!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...